4 tips innan du ändrar din bloggdesign

4 tips på saker du kan tänka på innan du ändrar om i din bloggdesign.
 
Hämta inspiration
Alla behöver vi hämta våra idéer någonstans ifrån.
Jag tycker det är enklast att hämta min ifrån en bild. Då kan jag enkelt få färgkoder, och jag kan ha bilder bredvid mig hela tiden så att jag inte hoppar från "temat".
T.ex. har jag hämtat min inspiration till denna design från min tumblr, jag gjorde då en skärmdump av den och hade framme hela tiden.
 
Gör den personlig
Kolla andras bloggar och känn efter.
Vad gillade du med den här designen och vad gillade du inte.
Välj inte en vit bakgrund bara för att jag säger att man ska hålla det enkelt. Välj en färgsprakande bakgrund om du vill!
Gillar du att klicka på headern så att du kommer till första sidan så lägg till det!
Gillar du rött så gör designen i rött. 
 
Håll det enkelt
Det gäller nästan all sorts design.
Det är så lätt att fylla på med massa coola effekter, snö som flyger omkring över skärmen, musik som spelar i bakgrunden, massa fräcka knappar, hundra bilder och 5 olika typsnitt.
 
Försök hålla det så stilrent som möjligt, skulle du själv klicka dig in på en sida med alla dessa detaljer så skulle antagligen inte heller du orka vara där så länge, det ser dessutom oftast väldigt oproffsigt ut.
 
Planera designen
Ha gärna en grundtanke på hur du vill att det ska se ut när det är klart. Sen kan du ändra i den lite eftersom.
På ungefär vilka färger du vill ha?
Ungefär hur stor du vill ha din wrapper?
och ungefär hur du vill att dina typsnitt ska se ut?
 
 
Nu hoppas jag du fått en bra grund att stå på, nu är det bara till att börja bygga huset till grunden!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback