Filippinerna

 
Nu i veckan såg jag på en tv reklam att man kunde smsa Katastrof till 72 910 och sänka 100 kr till de drabbade i Filippinerna.
Det tänkte jag att jag skulle göra, men jag hann inte uppfatta numret då så tänkte gör det sen när jag kan googla fram det på datorn.
 
 
Nu skulle jag göra det och självklart så ska det krångla! Hur svårt ska det vara att skänka lite pengar??
Först var jag tvungen att anmäla mitt telefon nummer och blabla...
Men som misstänkt var man tvungen att vara 18 eller ha målsmans tillstånd och då skulle de skicka ut en lapp som målsman skulle skriva på och skicka tillbaka!!
Jag fyller om TVÅ veckor!! Tror du jag vill skicka efter lappar när jag bara har två veckor kvar?? NEJ!
 
 
Så nu är kanske mitt samvete lite bättre, när jag i alla fall testat men får la hoppas att jag kan hjälpa lite om två veckor när jag ÄNTLIGEN fyllt och kan ta vara på mig själv... annars får jag väll smsa någon annan hjälp orginisation :D
 
 
Här är i alla fall en länk för er som också vill göra en god sak och skänka 50 eller 100 kr :D
Aftonbladet - Finns lite olika orginisationen, summor och nummer om man skrollar ner :)
 
 
 
 
Bilder lånade från Google...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback