Hur smart är människan egentligen?

 
Ibland undrar jag hur dum man får lov att vara?
 
Lovet är just slut...
och jag har fortfarande en massa saker jag behöver göra!!
Innan lovet skulle jag ha bokat in körlektioner så att jag och mamma kunde träna under lovet
Hände det?
Nej!
Körde jag ens en meter under lovet?
Nej!
 
Även om det är långt kvar, så är sommaren på väg...
Ångest!
Sommarjobb är något väldigt praktiskt under ett sådant långt lov!
Har jag ens börjat söka?
Nej!
Ska jag söka?
JA! FÖR GUDS SKULL KLAR JAG SKA!
snart...
Ser jag fram emot sommaren?
Nej!
Varför?
Ångest!
 
 
Skolan rullar ju också så klart vidare!
Massa prov att plugga till och inlämningar och redovisningar att förbereda
Är de gjorda nu under lovet?
Nej!
 
Min stor fråga är nu då...
När man vet att man har så mycket som måste bli gjort! Varför gör man inget?
och när man har så mycket tid? Varför utnyttjar man inte den till något nyttigt, istället för att sitta i ett hörn med ångest och tänka på allt man borde ha gjort men inte gjort?
 
ja du... jag har då inget svar...
har du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback