Upptäckar måndag

Samma promenad som jag bloggade om redan förra måndagen stötte vi på en jäätte skorsten som stack upp mitt inne i skogen.

 Vi hittade underjordiska gångar till en gammal husgrund, och ett litet hus som stod fortfarande kvar.
 
Det hade varit en gammal gruva, och det låg mängder med stenhögar med slagg runt omkring.
Denna gruvan gjorde så att man inte fick plocka varken bär eller svamp, och inte heller några stenar från området.
 
Min stora fråga är då... Varför byggen man en stuga mitt på en av dessa slagghögar, i en skog som man inte får plocka något :P
Det ända som finns är skog att promenera i, gammla gruvvor som faller isär, en å som man kan vaska guld i och sjöar, man kan fiska i.
Denna stugan måste ju vara avsedd att bo i när man vaskar guld eller när man vill fiska.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback